Hjælp til Remote Fitting for hørespecialister

Sådan kommer du i gang med at bruge Remote Fitting

1

Kontakt os for at få adgang

Hvis du ikke har adgang til Bernafon Remote Fitting administrationportalen, kan du bede Bernafons tekniske support om at sende dig en invitation.
2

Registrer klinikken

Du skal registrere din klinik og dine medarbejdere på Bernafon Remote Fitting administrationsportalen, før du kan begynde at bruge Remote Fitting. Kontakt Bernafons tekniske support for at få en invitation til Bernafon Remote Fitting administrationsportalen.
Gå til administrationsportalen
3

Før du går i gang

Send dette link til brugeren. Det fører til en side, som forklarer trin-for-trin, hvordan man bruger Remote Fitting.
Sådan bruger du Remote Fitting

Forberedelse før en online-konsultation

Brugeren skal have et symmetrisk høretab på ≤ 70 dB HL i gennemsnit for de tre frekvenser 500, 1000 og 2000 Hz.

Tjek, at du har Oasisnxt 2022.2 eller nyere og en Remote Fitting-konto. Du skal også bruge et webcam og en mikrofon.

Hvis Remote Fitting ikke er aktiveret i Oasisnxt , skal du klikke på tandhjulet øverst på skærmen for at åbne Præferencer. Vælg Remote Fitting, og slå funktionen til. Videoikonet vil derefter blive vist i værktøjslinjen.

Download instruktioner og vejledninger til Remote fitting:
Vejledning til Bernafon Remote Fitting for hørespecialister
Remote Fitting tjekliste til brugeren

1

Start en online-konsultation

Log ind på Remote Fitting
Klik på videoikonet i værktøjslinjen for at slå Remote Fitting til.
Log ind med dit brugernavn eller din e-mailadresse og adgangskode.

Indtast brugerens e-mail
Indtast den e-mailadresse, som brugeren brugte til at tilmelde sig Remote Fitting-funktionen i Bernafon App, og tryk på Fortsæt.

Start online-konsultationen
Klik på Start en konsultation for at etablere en forbindelse med brugeren.

2

Gennemførelse af en online-konsultation

Opret forbindelse til brugerens høreapparater
Klik på ikonet Opret forbindelse for at detektere brugerens høreapparater og oprette forbindelse til dem.
Høreapparaternes forbindelsesstatus vises med den grønne forbindelsesbjælke.

Kommunikation med brugeren
Du kan vælge forskellige måder at kommunikere med brugeren på i Remote Fitting-funktionen:
1. Tal med din bruger med kameraet tændt, så I kan se hinanden.
2. Tal med din bruger uden kamera på.
3. Brug chatboksen til at sende korte beskeder til hinanden.

Justering af høreapparater online
Juster indstillingerne, som du normalt ville gøre i Oasisnxt.

Klik på Upload for at sende de nye indstillinger til høreapparaterne. De nye indstillinger vil først blive aktiveret, når du afslutter online-konsultationen.

3

Afslutning af en online-konsultation

Hvis du har justeret brugerens høreapparater, skal du fortælle brugeren, at høreapparaterne vil genstarte, når du afslutter konsultationen.

Gå til Afslut konsultation, og klik på Gem og forlad eller Gem for at afslutte konsultationen med brugeren.

Hvis du har foretaget justeringer, vil høreapparaterne genstarte med de nye indstillinger.

4

Fejlfinding under en online-konsultation

Jeg kan ikke se mig selv i Oasisnxt (din bruger kan heller ikke se dig)
Sørg for, at du ikke har slået dit kamera fra i Remote Fitting-funktionen.

Sørg for, at dit kamera ikke er tildækket.

Sørg for, at der ikke kører andre programmer, der bruger video, fx Skype. Luk disse andre programmer, og genstart Oasisnxt.

Videoen af mig selv er i meget dårlig kvalitet
Dette hænger normalt sammen med kvaliteten af dit webcam. Hvis kvaliteten er dårlig, kan du overveje at opgradere dit webcam.

Det kan også skyldes en dårlig internetforbindelse.

Videoen af min bruger er meget dårlig
Enten har din bruger en upload-hastighed, der ligger under det anbefalede minimum på 1 Mbit/s, eller også har du en download-hastighed, der ligger under det anbefalede minimum på 1 Mbit/s.

Hvis videokvaliteten er meget dårlig, skal du bede brugeren om at slå video fra, og derefter slå din egen video fra og fortsætte konsultationen med lyd og chat.

Jeg kan kun se mig selv, der er ingen streaming af video/lyd fra brugeren
Sørg for, at din bruger ikke har slået videofunktionen fra i deres app.

Sørg for, at din bruger har givet Bernafon App lov til at bruge deres kamera:

  • For iPhone og iPad: Gå ind i > Indstillinger > Bernafon App
  • For Android: Gå ind i > Indstillinger > Apps > Tilladelser > Bernafon App

Yderligere krav til Android:

  • Sørg for, at din bruger har aktiveret Google Chrome
  • Sørg for, at din bruger har slået batterisparefunktionen fra

Bemærk: Hvis du ændrer nogle indstillinger under konsultationen, genstarter Bernafon App og afbryder din forbindelse.

Jeg kan ikke høre min bruger
Sørg for, at din højttaler og computerens lyd ikke er slået fra.

Sørg for, at din bruger har givet Bernafon App lov til at bruge mikrofonen

  • For iPhone og iPad: Gå ind i > Indstillinger > Bernafon App
  • For Android: Gå ind i > Indstillinger > Apps > Tilladelser > Bernafon App

Oasis nxt kan ikke oprette forbindelse til brugerens høreapparater
1. Sørg for, at din bruger har fulgt anvisningerne i Remote Fitting tjekliste til brugere og tjekket:

  • at Bluetooth er slået til på deres enhed
  • at høreapparaterne er parret med deres enhed
  • at batterierne i høreapparaterne er fuldt opladet

2. Gå til vinduet Høreapparater, og opret forbindelse til høreapparaterne

3. Hvis problemet fortsætter, skal I begge genstarte konsultationen

  • Bruger: Sluk og genstart enheden, åbn derefter Bernafon App, og start derefter konsultationen igen.
  • Hørespecialist: Luk Oasisnxt og åbn programmet igen, og start derefter konsultationen igen.

Bemærk: Hvis du ændrer nogle indstillinger under konsultationen, genstarter Bernafon App og afbryder din forbindelse.

5

Fejlfinding efter en online-konsultation

Online-konsultationen sluttede pludseligt uden gensidig aftale
Prøv at oprette forbindelse igen for at lave en gensidig aftale med din bruger. Hvis din bruger har afbrudt forbindelsen, og du forventer, at han/hun vil forsøge at komme på igen, skal du vente på, at han/hun gør det.

I begge tilfælde er det okay at bruge høreapparaterne. Indstillingerne fra den sidste upload (eller den første tilpasning, hvis du ikke har uploadet nogen indstillinger) er gemt i høreapparaterne.

Høreapparatet lader til at være i stykker, og brugeren kan ikke længere bruge det
Bed din bruger om at:

  • sikre, at Bluetooth er slået til.
  • sikre, at batterierne i høreapparaterne er fuldt opladet.
  • sikre, at begge høreapparater (hvis relevant) er parret med deres mobile enhed.
  • genstarte Bernafon App, og vælg Tilslut dine høreapparater.
  • følge anvisningerne i appen, hvis den starter i gendannelsestilstand

Hvis høreapparaterne stadig lader til at være i stykker, og brugeren ikke længere kan bruge dem, gælder den almindelige garanti- og returpolitik for høreapparaterne.