Hvorfor kan jeg ikke streame lyd fra min iOS-enhed til mine høreapparater?

Her kan du finde løsninger på problemer med at streame telefonopkald, musik m.m. til dine høreapparater fra din iPad eller iPhone.

Før du går i gang

1
  • Sørg for, at du har downloadet den nyeste version af Bernafon App for bedst mulig ydeevne og stabilitet.
  • Hvis du bruger mere end én iOS-enhed sammen med dine høreapparater, er det vigtigt, at alle dine enheder har den samme iOS-version installeret, og at de alle bruger det samme Apple-id. På den måde vil du undgå problemer med streaming.
2

Kompatibilitetsguide

Se, hvilke telefoner der fungerer sammen med dine høreapparater.

Se guiden
3

Download Bernafon App

Sørg for, at du har den nyeste version af Bernafon App.

Download Bernafon App
Bernafon App icon for both Apple and Android versions of app.

Problemer med at streame lyd fra din iPhone eller iPad til dine høreapparater

1

Konfigurer, hvordan opkald og lyd dirigeres

På din iPhone skal du muligvis indstille, hvordan opkald og andre typer af lyd normalt skal dirigeres.

Gå ind i > Indstillinger > Tilgængelighed > Høreapparater > Lydrute.

Vælg Lyd for opkald for telefonopkald eller Lyd for medier for anden lyd.

Vælg din foretrukne lydrute fra listen.

  • Vælg Altid høreapparater, hvis du altid vil have lyden fra den valgte lydkilde dirigeret til dine høreapparater.
  • Vælg Aldrig høreapparater, hvis du aldrig vil have lyden fra den valgte lydkilde dirigeret til dine høreapparater.
  • Vælg Automatisk for at få din iPhone til automatisk at dirigere lyden fra den valgte lydkilde til dine høreapparater.
2

Sørg for, at Betjen enheder i nærheden er slået til

Gå ind i > Indstillinger > Tilgængelighed > Høreapparater > Betjen enheder i nærheden.

Sørg for, at Betjen enheder i nærheden er slået til.

Hvorfor bliver min iPhone eller iPad ved med at afbryde forbindelsen til mine høreapparater?

Det kan ske af forskellige årsager.

Sørg for, at du har den nyeste version af Bernafon App.

Hvis du bruger mere end én Apple-enhed sammen med dine høreapparater, er det vigtigt, at alle dine Apple-enheder har den samme iOS-version installeret, og at de alle bruger det samme Apple-id. På den måde vil du undgå problemer med streaming.

Hvis du bruger mere end én Apple-enhed sammen med dine høreapparater, kan du prøve at slå Bluetooth® fra på den enhed, du ikke bruger.

  • Gå ind i > Indstillinger > Bluetooth.
  • Slå Bluetooth fra.

Bemærk: Bluetooth genaktiveres automatisk på dine iOS-enheder den følgende dag.

Brug af flere Apple-enheder med dine høreapparater

Du kan sende lyd til dine høreapparater og betjene dem fra mere end én iOS-enhed – fx både en iPhone og en iPad – hvis dine høreapparater er parret med begge enheder. Du skal også være logget ind på alle iOS-enheder med det samme Apple-id.

Skiftet mellem dine enheder bør ske automatisk, når du begynder at streame lyd fra en af dem.

Sådan skifter du mellem iOS-enheder, imens du streamer til dine høreapparater

Når du vil gå fra at bruge din iPhone til at bruge din iPad eller Mac med dine høreapparater, eller omvendt, kan du gøre det ved blot at begynde at streame lyd fra den enhed, du vil bruge. Det kan være nødvendigt at trykke på Afspil et par gange.

Problemer med at bruge flere Apple-enheder

Hvis du ikke kan skifte fra en enhed til en anden eller har problemer med at skifte mellem iOS-enheder, kan følgende forslag hjælpe.

1

Slå Handoff af lyd til for at skifte mellem enheder

Sørg for, at Handoff af lyd er slået til.

Gå ind i > Indstillinger > Tilgængelighed > Høreapparater > Handoff af lyd.

Slå Handoff af lyd til.

2

Luk appen på alle enheder undtaget på den enhed, du vil bruge

Luk Bernafon App på begge enheder, og sørg for, at den ikke kører i baggrunden på nogen af enhederne.

Start streaming på den enhed, du vil bruge (det kan være nødvendigt at trykke på Afspil et par gange).

Åbn Bernafon App igen på den enhed, du bruger.

Hvorfor er kun ét høreapparat tilsluttet under streaming?

Nogle gange lykkes det kun at streame lyd til ét høreapparat, eller forbindelsen til et høreapparat kan være afbrudt.

Det kan ske, fordi du har flere iOS-enheder forbundet til dine høreapparater.

Slå Bluetooth fra på den enhed, du ikke bruger med dine høreapparater lige nu. Dette vil gøre det muligt for den enhed, du bruger, at overtage forbindelsen til begge høreapparater.

Gå ind i > Indstillinger > Bluetooth.

Slå Bluetooth fra.

Bemærk: Bluetooth genaktiveres automatisk på dine iOS-enheder den følgende dag.

Fjern parring med andre enheder

Hvis du foretrækker kun at bruge én enhed sammen med dine høreapparater, kan du fjerne parringen med de andre enheder.

> Sådan fjerner du parringen mellem dine høreapparater og Apple-enheder